پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2024 - 21:31
پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2024 - 21:31

مسئول روابط عمومی

الف: اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها :
– جمع‌آوری اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها ، اقدامات ، طرحها و برنامه‌های سازمان به‌منظور تهیه خبر و گزارش و تدوین سیاستهای خبری و تبلیغاتی از طریق :شرکت در جلسات شهرداری ،شرکت در گردهمائی هائی که از سوی سازمان ها یا ادارات مختلف شهرستان برگزار می شود و دریافت گزارش فعالیتها ، برنامه‌های واحدهای مختلف ، صورتجلسات شوراها و مکاتباتی که ارزش اطلاع‌رسانی دارند.
– انعکاس فعالیتهاو برنامه‌های شهرداری به مردم ،دولت ، از طریق تهیه مطالب خبری (تهیه و تنظیم اخبار، گزارش‌، اطلاعیه‌، آگهی‌ و قرار دادن در سایت شهرداری)
– برگزاری نشست های خبری مسئولان سازمان با رسانه ها و انجلم مصاحبه های اختصای رسانه ها با مسئولان و تنظیم مصاحبه ها با هدف ارتباط مطلوب سازمان ها با رسانه ها و معرفی اقدامات سازمان و پاسخگوئی به پرسشها و ابهامات
– بررسی مطالب انتشار یافته در رسانه های خبری که به طور مستقیم و غیرمستقیم با فعالیتها و وظایف سازمان مرتبط است ، از طریق گردآوری و ارزشیابی مندرجات رسانه های مکتوب ، شنیداری ، تصویری و الکترونیکی
– تهیه جوابیه و تکذیبیه و توضیحات تکمیلی در خصوص مطالب خبری رسانه ها در صورت لزوم
– تهیه بیانیه و اطلاعیه و اعلامیه در مناسبتهای مختلف و ارسال به رسانه ها
– تهیه مستمر گزارش عملکرد سازمان


ب:ارتباطات :
– ارتباطات درون سازمانی و ارتباط با کارکنان
– ارتباط با خانواده کارکنان و بازنشستگان
– ارتباط با سازمان های همکار
– ارتباط با شهرداری و مراکز پژوهشی
– ارتباط با نخبگان نظیر نمایندگان مجلس و نویسندگان،پژوهشگران و خبرنگاران فعال در حوزه کاری سازمان
– ارتباط با سایر سازمان ها


پ: مراسم و مناسبت ها
– مناستهای مذهبی
– مناسبتهای در شهرداری
– برپائی و حضور در نمایشگاه ها
– برگزاری همایش ها
– افتتاحیه پروژ ه های علمی و پژوهشی و عمرانی
– بازدید مقامات و شخصیتها


ت: افکارسنجی شامل ارتباط مستمر با مخاطبان سازمان و بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی مخاطبان شهرداری، طریق:
– برنامه ریزی ارتباطات مردمی.
– انجام گرفتن طرحهای نظرسنجی.
– انجام گرفتن تحلیل محتوای رسانه ها .
– تهیه گزار شهای تحلیلی ادواری )ماهانه/ فصلی/ سالانه( از افکار عمومی داخل و خارج از شهرداری برای ارائه
– طراحی نظام جامع گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه موثرتر در بهبود جریان امور شهرداری.
– اجرای طرح های افکارسنجی جهت ارتقاء کیفی برنامه های شهرداری ( تنظیم و توزیع فر مهای افکارسنجی در مناسبتها و همایش ها و نمایشگاه هاو استخراج نتایج و گزارش به مدیران شهرداری )


ث : تبلیغات و انتشارات
– تهیه عکس ، فیلم ، و دیگرمقوله های ارتباطات تصویری ازفعالیتهای شهرداری وانعکاس آنها .
تهیه پوستر، بنر، استند بنر، کلیپ، انجام تبلیغات
انتشار نشریه عمومی یا تخصصی ، کتاب ، بروشور و جزوات آموزشی و تحصصی برای استفاده عموم مخاطبان شهرداری در جامعه


ج:روابط عمومی الکترونیک
– بروز رسانی وب سایت شهرداری با همکاری واحدهای دیگر
– انتشار مستمر اطلاعات و اخبار سازمان از طریق وب سایت شهرداری
– ارسال پیامک
– حضور در فضای مجازی به منظور معرفی ابعاد مختلف کاری شهرداری و ارائه گزارش عملکرد